Πολλοί γονείς αγωνίζονται με παιδιά που έχουν μια πολύ περιορισμένη επιλογή τροφίμων που τρώνε ή πολύ περιορισμένα γούστα σε φαγητά που τους αρέσουν.

Ζούμε σε μια κοινωνία όπου όλο το φαγητό μας είναι βαριά επεξεργασμένο, εκλεπτυσμένο, γεμάτο γλυκαντικά και χημικά.
Μπορεί να είναι απογοητευτικό όταν κάποιος προσπαθεί να επεκτείνει τον ουρανίσκο του παιδιού, να εξασφαλίσει ότι παίρνει τα σωστά θρεπτικά συστατικά και να τα βοηθήσει να μάθουν να αγαπούν τη γεύση μιας ποικιλίας τροφίμων … όχι μόνο κοτόπουλο, ψωμάκια και τηγανίτες. Ο Oh Lardy είναι παθιασμένος με το πραγματικό φαγητό και τα θρεπτικά συστατικά για τα τρόφιμα που μαγειρεύουμε στα σπίτια μας. Μερικές φορές μπορεί να είναι δύσκολο να σπρώξετε τα παιδιά σας προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά στην πραγματικότητα υπάρχει τρόπος να τα μάθετε να τρώνε πραγματικό φαγητό και να το απολαμβάνουν.!
Φυσικά, όσο νωρίτερα ξεκινήσετε, τόσο το καλύτερο, καθώς οι προτιμήσεις στις γεύσεις των παιδιών αναπτύσσονται πολύ νωρίς στη ζωή. Η διδασκαλία των παιδιών να δοκιμάσουν και να απολαύσουν μια ποικιλία γεύσεων αποτελεί ένα κομμάτι σε οτιδήποτε άλλο προσπαθούμε να κάνουμε εμείς οι γονείς.

“Οι Γάλλοι πιστεύουν ότι η διδασκαλία ενός παιδιού για το φαγητό είναι εξίσου σημαντική, και τόσο χρονοβόρα όσο και η διδασκαλία του για να διαβάσει. Όταν διδάσκετε ένα παιδί να διαβάζει, διδάσκετε το αλφάβητο, και στην συνέχεια κάθεστε και διαβάζετε μαζί του. Οι Γάλλοι αισθάνονται ακριβώς το ίδιο πράγμα και για το φαγητό. Έχουν μακροπρόθεσμη άποψη. Επίσης, δεν απογοητεύονται όταν υπάρχουν προσκρούσεις στην πορεία. Μερικά παιδιά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να διαβάσουν από άλλα, αλλά δεν παραιτούνται και λένε: “Αυτό το παιδί είναι επιλεκτικό με το φαγητό του, απλά δεν του αρέσει το μπρόκολο”. Δεν αντιμετωπίζετε το φόβο προς τα τρόφιμα ως πρόβλημα με την προσωπικότητα του παιδιού, αλλά ως φάση.” Bon Appetit / Karen LeBillon.

Όλο αυτό ακούγεται σαν ένα πολύ υψηλό καθήκον, αλλά η διδασκαλία του παιδιού σας για να έχει ευρείες προτιμήσεις γεύσης θα τους βοηθήσει μόνο καθώς γίνονται ενήλικες.
Διάβασα ένα νέο βιβλίο, το Feeding Baby, το οποίο έγραψε ο συνάδελφος blogger και εγγεγραμμένος διαιτολόγος Clancy Harrison. Καλύπτει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να βοηθήσετε να δημιουργήσετε ένα υγιές μωρό και να του εξασφαλίσετε μια ζωή με θρεπτικό φαγητό. Ο Clancy καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι της διατροφής σε αυτό το βιβλίο: πώς να αναπτύξετε προτιμήσεις γεύσης, πώς να αποφύγετε τους επιλεκτικούς ουρανίσκους, τα καλύτερα τρόφιμα για τα πρώτα γεύματα και τις θρεπτικές επιλογές τροφίμων για τα επόμενα χρόνια. Περιέχει επίσης πάνω από 130 σελίδες γεμάτες συνταγές!
Το αγαπημένο μου μέρος του βιβλίου, όμως, επικεντρώνεται στην διδασκαλία προτιμήσεων γεύσης. Πιστεύω πραγματικά ότι το μεγαλύτερο μέρος της επιδεξιότητας που βλέπουμε στα παιδιά σήμερα μπορεί να αποφευχθεί εάν διδαχθούν νωρίς. Ξοδεύουμε αμέτρητες ώρες διδάσκοντας τα παιδιά μας να αναγνωρίζουν γράμματα και χρώματα, να ταξινομούν αντικείμενα, να παίζουν με μπλοκ και παζλ. Ωστόσο, δεν περάσαμε σχεδόν καθόλου χρόνο διδάσκοντας τα παιδιά να εκτιμούν τα τρόφιμα.

“Η διδασκαλία του παιδιού σας να δοκιμάζει πραγματικό φαγητό από την αρχή θα συνεχιστεί κατά την διάρκεια της ζωής του. Η γεύση του πραγματικού φαγητού θα τα βοηθήσει να εξελιχθούν σε υγιείς ενήλικες που αναζητούν τρόφιμα γεμάτα γεύση, μπαχαρικά, αλμυρά και θρεπτικά συστατικά.” Fields of Flavor / Clancy Harrison

Πώς να αναπτύξετε τις προτιμήσεις στην γεύση στο παιδί σας!

Φυσικά, όσο πιο νωρίς ξεκινήσετε τόσο πιο εύκολο θα είναι, αλλά μερικά από αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στα επόμενα χρόνια. Παρακάτω παραθέτουμε 7 από τις συμβουλές της Clancy για να αναπτύξει το παιδί σας το σωστό γούστο στο φαγητό.

1. Προσθέστε μικρές ποσότητες γεύσης σε παιδικές τροφές (εμπορικές ή σπιτικές).
2. Πετάξτε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και αντικαταστήστε τα με φυσικά τρόφιμα.
3. Αντικαταστήστε τη ζάχαρη με φρέσκα βότανα στο φαγητό ολόκληρης της οικογένειάς σας.
4. Αφήστε το βρέφος σας (6-24 μήνες) να εξερευνήσει το φαγητό του στο τραπέζι ενώ τρώει. Ενθαρρύνετε την αυτοτροφοδότηση και την εξερεύνηση των τροφίμων χωρίς την πίεση να τα φάει.
5. Τρώτε διάφορες γεύσεις ενώ είστε έγκυος και θηλάζετε.
6. Θηλασμός αποκλειστικά για τουλάχιστον 6 μήνες στην διατροφή του μωρού.
7. Προσθέστε ζυμωμένα τρόφιμα στην διατροφή. Για θηλάζοντα βρέφη, μπορείτε να τοποθετήσετε το χυμό από ζυμωμένο λάχανο ή άλλα λαχανικά στη θηλή σας ή τη θηλή ενός μπουκαλιού. Μόλις το μωρό τρώει στερεά, μπορείτε να ζυμώσετε λαχανικά και να τα τροφοδοτήσετε με το παιδί. Όχι μόνο τα ζυμωμένα τρόφιμα προσθέτουν στο παιδί μια καλή δόση προβιοτικών, αλλά θα βοηθήσουν το παιδί να αναπτύξει τη γεύση του για πικρά και ξινά τρόφιμα και μπορεί ακόμη και να μειώσει τους γλυκούς πόθους.

Πηγή: www.ohlardy.com