Η Διατροφή Του Αθλητή!

    Η Διατροφή Του Αθλητή

    Από την Γεωργία Βαβουρανάκη – Διαιτολόγος/Διατροφολόγος

    Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι ένα καλλίγραμμο/γυμνασμένο σώμα ενός αθλητή δημιουργείται μόνο με έντονη σωματική άσκηση και χρήση συμπληρωμάτων ή σκόνης. Κι όμως, οι αθλητές δίνουν μεγάλη σημασία στο τι καταναλώνουν καθημερινά στη διατροφή τους. Μια σωστή, ισορροπημένη διατροφή με τις κατάλληλες επιλογές τροφίμων μπορεί να βοηθήσει στο να πραγματοποιηθούν οι στόχοι τους.

    Ας δούμε λοιπόν κάποιες έξυπνες επιλογές τροφών που τους παρέχουν ενέργεια.

    Αυγά

    Τα αυγά αποτελούν μεγάλη αδυναμία των αθλητών, καθώς αποτελούν μια πλούσια πηγή πρωτεΐνης έχοντας ταυτόχρονα μικρή θερμιδική αξία. Επιπλέον τα αυγά έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό.

    Μπανάνα

    Η μπανάνα είναι πλούσια σε κάλιο, υδατάνθρακες και αντιοξειδωτικά. Αποτελεί αγαπημένη επιλογή των αθλητών. Απολαύστε την ως σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας ή ως συνοδευτικό στο πρωινό σας.

    Η Διατροφή Του Αθλητή

    Μάνγκο

    Το μάνγκο περιέχει βιταμίνη C, βιταμίνη Α και β-καροτένιο. Έχει αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθάει τους μύες να επανέλθουν πιο γρήγορα μετά από μια προπόνηση.

    Ρόδι

    Το ρόδι είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, βιταμίνης C και καλίου. Μπορείτε να το καταναλώσετε ως φρούτο ή ως χυμό. Το ρόδι βοηθάει τους μύες να λειτουργούν καλύτερα.

    Γιαούρτι

    Το γιαούρτι αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για πρόσληψη πρωτεΐνης και ασβεστίου. Έτσι μπορούμε να πούμε ότι  ένα γιαούρτι αποτελεί ιδανική επιλογή για ένα σνακ μετά τη προπόνησή.

    Tip Μπορείτε να το συνοδέψετε με φρέσκα φρούτα και ξηρούς καρπούς για να γίνει ακόμα πιο χορταστικό.

    Σμέουρα/Βατόμουρα

    Τα σμέουρα περιέχουν τεράστιες ποσότητες φυτικών ινών, αντιοξειδωτικών βιταμινών και έχουν λίγες θερμίδες. Έρευνες δείχνουν ότι τα σμέουρα βοηθάνε στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού.

    Βρώμη

    Η βρώμη είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών. Αρκετοί αθλητές την καταναλώνουν ως πρωινό λόγω της μακροπρόθεσμης αίσθησης πληρότητας που προσφέρει. Προσοχή στην ποσότητα όμως καθώς η βρώμη είναι πλούσια σε θερμίδες.

    Σολωμός

    Ο Σολωμός είναι πλούσια πηγή ω-3 λιπαρών. Επιπλέον είναι πλούσιος σε αντιφλεγμονώδη συστατικά και πρωτεΐνη. Μπορείτε να τον συνοδέψετε με σαλάτα ή κάποια πηγή υδατανθράκων.

     

    Πηγή: https://www.lifemade.gr/2018/03/21/%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ae-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b1%ce%b8%ce%bb%ce%b7%cf%84%ce%ae/